Segítség a játékhoz
Játék elkezdése:
1. lépés: Regisztrálj az oldalon >>. Nem teszem kötelezővé, de asszem nélküle nem is írhatsz a fórumra. Ehhez sajna szükséged lesz egy e-mailre is, ahonnan aktíválod felhasználóneved, de ne félj, mert nagyon gyorsan az aktiváló link.)
2. lépés: Tervezd meg karaktered. >> Adj neki nevet, egy fegyvert, egy különleges képességet. Ha akarsz írhatsz hozzá előtörténetet. Menj a Karakter indítása menüpontra és mindezt írd le.(Használhatsz már kitalált karaktert is, ha szeretnél. Nem muszály a karakterednek végezni a harcot, használhat maga helyet lényeket, vagy lehet alakváltó is. Ezt is írd le a karaktered jellemzésénél) Ha gondosan kidolgozod a karaktered előtörténetét, vagy jellemét, kinézetét (beküldhetsz akár saját rajzot is ha akarsz, akkor Tulajdonságpontot (olvass tovább, hogy megtudd, mi ez) gyüjhetsz karakterednek, azelőtt, hogy elkezdted volna a játékot.
3. lépés: Egy idő után létrefog jönni egy saját profilod. Felrakjuk ide azokat karakter jellemzéseket, amiket a "Karakter indítás"nál megadtál. Azonban lesz 2 dolog még ezen kívűl: hat darab tulajdonság (Erő, Ügyesség, Gyorsaság, Intelligencia, Energia, Lojalitás) ezeknek a tulajdonságoknak csak összehasonlításbeli szerepük, a kalandod során fejlesztheted őket. Lesz még egy dolog, egy személyes esemény, ami elindítja majd játékbeli pályafutásod, ezekre az eseményekre a játéktéren reagálhatsz. De akár figyelmen kívűl is hagyhatod, időnként mindig frissítjük a személyes eseményeket.
Játékmesterek (JM):
A játékbeli karakterek cselekvéseit a játékosok írják meg, de történnek külső események, ezeket a Játékmesterek szablyák, mégpedig úgy, hogy a cselekvésekre reagálnak. A Játékmesternek nincs joga kényszeríteni egy karaktert döntés elfogadására, sem egy helyszín elhagyására, sem mondjuk egy másik játékos megtámadására. (Legfeljebb balszerencsésen alakítja a játékmeneted, ha nem fogadod meg a tanácsát, de mondjuk ha szemétkedik veled egy JM, akkor írhatsz panaszt, a másikmeg, hogy a karakterek újjáéleszthetők) Egyébbként a játékmestereknek joguk van a Könyvtár tartalmát is módosítani. A Játékmester, egy játékosbeli tisztségnek számít, a játékos profilnál JM-mel jelöljük, ha a játékos Játékmester (szoktuk Kalandmesternek is nevezni). megjegyz.: az összes JM Iapetosz nevű felhasználóval jelentkezik be
Játékbeli cselekvések és hozzászólások:
A hozzászólásoknál/cselekvéseknél mi nem a szabványos fórumos-szerepjáték formázást használjuk. Nem azért mert nem ismerjük a szabványt, hanem mert nekünk így tetszik. :P :)
A játékba beszállni cselekvésekkel tudsz. Hozzászólásnak számít, ha bárhova írsz az oldalon. Cselekvésnek csak az számít, ha a Játéktéren belül szólsz hozzá, a Játéktéren kívül szabadon írhatsz akármit, csak mondjuk ne káromkodj. Játéktéren belüli formázás:
A játékbeli cselevését ezen az oldalon idézőjelel (esetleg dölt betűvel) választjuk.
pl. "Átkelek a folyón."
Ha valamit akarsz kérdezni, azt csak simán idézőjel és formázás nélkül írd.
pl. Fenn leszel csütörtökön?
A JM hozzászólását színesen, és félkövér (és dölt) betűkkel olvashatod a hozzászólásod alatt. Így fog kinézni ezután a hozzászólásod:
pl. "Átkelek a folyón"
"Miközben próbálsz átjutni, túlparton megjelenik egy felfegyverzett démon."
(megjegyzés: a minden JM más színnel szokott beírni a hozzászólásokhoz.)
Tulajdonságok:
A tulajdonságoknak is szerepük van a játékban, de csak mint összehasonlítási alapként. Listájuk: Erő, Ügyesség, Gyorsaság, Intelligencia, Energia, Lojalitás. (Pölö, sokkal több esélyed van egy bunkóval való támadás végrehajtásához, ha nagy az Erő tulajdonságod.) Nagyon részletesen most nem akarok tárgyalni a szerepkörüket. Az Energiához és a Lojalitáshoz fűznék megjegyzést. Az energia a kitartás és a vitalitással egyenlő, a lojalitás pedig, hogy a nemjátékos személlyek hogy tudsz szót érteni. A tulajdonságok a sikeres küldetések végrehajtásával fejlődhetnek, de növelhetők varázstárgyak segítségével is.
Világok: >>
Játékban különböző helyek vannak. Szerepük az, hogy elválasszák egymástól a játékosokat. (Jelenleg még egy világ létezik, de lesz még több is). Két világ lehet akár egy bolygón is.
Helyszínek vagy küldetések:
A helyszínek fórumbeli megfelelői a témák(=játékszobák). A helyszínek száma folyamatosan nő, ahogy egyre több dolog történik a játékban. Nem léphet akármelyik játékos akármelyik helyszínre, "mert nem tudja hol van". Ha mégis el akarna jutni oda annak az a módja, hogy ír egy ilyen hozzászólást:
"Felkutatom ezt a helyszínt" A JMek dönthetik el, hogy a kutatás sikeres-e vagy nem.
Egyszerre csak egy helyszínen tartózkodhatsz. Ha elmész egy másik helyszínre, akkor az előző helyszínt elhagytad. A Játékmesterek szabad invitálnia egy helyszínre, de nem kényszeríthet annak elhagyására.
Harc:
A harc a küldetéséken(témákon) belül kerül lejátszásra .A harc körökre van osztva. Egy körben minden karakter (vagy ellenfél) egy harci akciót, (harci kombinációt) próbálhat véghezvinni. Megpróbálkozhat a meneküléssel is ez is egy harci akciónak számít. (pl. Megrohamozom az ellenfelet a bunkómmal." - ez egy viszonylag egyszerű harci akció, de lehet akár összetett is) Illetve, az ellenfél harci kombinációjára is lehetőséged van reagálni (ha feléd irányul), ennek legegyszerűbb módja a ("megpróbálok félreugrani" , ill. a "fogadom a támadást", de ha pl. nézhet ki így is:"használom a Pajzsvarázslatot") Ha az ellenfél támadása sikeres volt (sikertelenül reagáltál), a támadásod már érvénytelen. Harci cselekvéseket ezen az oldalon kettős zárójellel és dölt betűvel választjuk el.
pl.:
((Reagálásom: Megpróbálok elugrani a farkasdémon támadása elől.
Támadásom: Megcsapom a bunkómmal a farkasdémont.))
(Ez az elrendezés ^ ^ Péternagyúr >> nevű játékos ötlete volt, thks neki)
Harci események:
A harci eseményeket a Játékmester (Kalandmester) hozhatja létre a harci cselekvésedre "válaszolva". A harci eseményeknek szabványos formájuk van, de a JM tetszőleges szövegkörnyezettel illesztheti bele a Szerepjátékba. A harci eseményeket aláhúzással kell jelölnie a JM-nek:
- Szerencséd volt. : ha JM jónak itéli, szerencsésnek, azaz sikeresnek vélheti a támadásod ill. védekezésed.
- Balszerencséd volt. ha JM "rossz kedvében van" (persze ezt csak képletesen értem), ítélheti sikertelennek is a támadást/reagálást.
- Még egyszer jöhetsz. : a JM-nek joga még egy támadási lehetőséged adni neked, anélkül, hogy az ellenfél támadhatna. Ilyenkor a következő harci hozzászólásodnál a reagálás elmarad.
- Kimaradsz a körből. : ugyanaz, mint az előző, csak az ellenfeledre nézve. Ilyenkor a következő harci cselekvésedből a támadás marad ki. (Bár lehet olyan JM, aki mégcsak reagálásra se ad lehetőséget)
- Blokkoltás vagy Támadás elvétése. : a JM érvénytelennek nyílváníthat egy támadást, azelőtt, hogy a másik reaglált volna rájuk.
- Ellenfeled kipurcan vagy Összeesel : többféle módja van, a JMek fantáziájára van bízva, hogy adja tudtára a játékosnak, hogy saját karaktere vagy az ellenfél elvesztette a csatát...
Különleges helyek, épületek vagy személyek amellyekkel kalandozásod során találkozhatsz:
- Rejtek Obeliszkek:
Egy Rejtek Obeliszkkel küldetés közben találkozhatsz, ha egy Kalandmester jónak látja, felfed előtted egy ilyen különleges tárgyat. A Rejtek Obeliszkek olyan mágikus tulajdonságú szobrok, amelyeket, ha aktíválsz valamilyen véletlen esemény ér, amely lehet rossz és jó is. Egy Obeliszket csak egyszer van lehetőséged aktíválni, ez azt is jelenti, hogy ha egyszer nem aktíváltál egy Obeliszket, akkor azt már később sem fogod tudni.
Tárgyak:
A tárgyaidat a profilodon veheted számba. Nem jelentenek feltétlenül tulajdonságnövekedést (mondjuk egy baltától nem lesz +3 az Erőd), de használhatod őket a játék során pl.("Meglövöm az ellenfelem a számszeríjammal") nyílván sokkal nagyobb kárt tudsz az ellenfeledben számszeríjjal, mint pusztakézzel (bár még ez sincs mindig így :D ) A tárgyakat el is lehet veszíteni kaland során (eltörik, eltűnik, kiessik a kezedből stb.), de meg is lehet szerezni őket (felveszed az elesett démon bunkóját). A kezdetben választott tárgy (>> kezdőtárgy) is tárgynak számít, csak mondjuk kevesebb hajlandóságot fog mutatni egy JM, hogy a használhatatlanná tegye.
Piactér: >>
A Piactéren mindenféle holmit árusítanak, ami segítségedre lehet egy kaland során. Kétféleképp szerezhetsz innen holmit: veszel vagy lopsz. A Piactér linken megtekintheted a Piactéri kinálatot és egy-egy árunak az arancsköltségét. Ha játéktéren bemész a Piactérr (>>), ott tudsz meg tudod magadnak venni a tárgyat, ha van elég aranyad. Lopni is lehet, ez azonban veszélyes játék, mert ha rajtakapnak a Piactéri őrök, akkor bizony nem fognak kesztyűs kézzel bánni veled. (Érdemes kifejleszteni a lopáshoz ezeket a tulajdonságokat: Ügyesség, Gyorsaság, Intelligencia, vagy akár Lojalitás)
A játék élvezhetősége jelentős mértékben a Játékmester(ek)en múlik, egy hogy milyen jó a fantáziája kettő hogy szórakosztatóan görgesse a játék menetét. Kérem a játékosokat, hogy fogadják el a Játékmesterek mindenhatóságát. persze panasztenni lehet, de abból álljon a játéktér, hogy két ember ócsálja egymást. |